Conversion Rate Optimization
Optimaal gebruik van je ads
CRO is essentieel wanneer je betaalde advertenties gebruikt. Je wilt natuurlijk niet betalen voor verkeer (zoals SEA) dat dan niet optimaal kan converteren op je website. Wanneer de website gestroomlijnd is, vermijd je het verlies van kostbaar verkeer aan, bijvoorbeeld, een knop die niet werkt.
E-commerce
Zeker voor e-commerce is dit een belangrijk punt. De gemiddelde conversieratio van een e-commerce website ligt rond 3%. Ligt jouw ratio lager, dan zou er een alarmbel moeten afgaan.
Onze aanpak
Bij Growl volgen we een methodiek die je een optimaal resultaat garandeert.
Onze aanpak
Bij Growl volgen we een methodiek die je een optimaal resultaat garandeert.
- 01CRO Audit
- 02A/B testen
- 03Data laten lopen
- 04Evalueren
Wat anderen over ons zeggen
Veelgestelde vragen over CRO
Waar staat CRO voor?
CRO staat voor Conversion Rate Optimization.
Heeft mijn website CRO nodig?
Dit hangt af van het verwachte conversieratio voor jouw sector. Als je ratio onder het sectorgemiddelde ligt is het zeker de moeite om te kijken naar CRO. Maar zelfs als het al goed gaat is er altijd nog ruimte voor verbetering. Ook al is het maar een verbetering van 10%, op lange termijn kan dit in absolute cijfers heel significant zijn.
Is CRO belangrijk voor E-commerce?
CRO is een essentieel onderdeel van je E-commerce website. Idealiter heb je een conversieratio van 3% over het geheel van je website. Indien dit niet zo is dan zit er ergens een bottleneck.
Wat zijn de voordelen van CRO?
Met CRO kan je op een relatief gemakkelijke manier het aantal leads van je website omhoog halen zonder extra te investeren in advertenties.